top of page
  • תמונת הסופר/תרועי שאול

תוכניות ישראל 2023 - ״חץ וקשת״, ״גשר״


משלחות "חץ וקשת" ו-״גשר״ הן משלחות ייחודיות המפגישות חניכים.ות מתנועת הצופים בישראל עם בני ובנות נוער יהודים מהעולם שבאים למסע של כ-21 ימים בארץ. במהלך המסע החניכים.ות מטיילים.ות מדן ועד אילת ומתחבטים.ות בשאלות על זהות יהודית ועל מידת הרלוונטיות של מדינת ישראל לעם היהודי בארץ ובעולם. יחד הם.ן עוסקים.ות בחשיבותה של הדמוקרטיה ומגלים.ות אחריות חברתית.

התכנית שוזרת בתוכה ביקורים באתרי מורשת, טיולים ברחבי הארץ בשילוב אטרקציות (קיאקים, שנורקלים, שייט, רכיבה על גמלים, סנפלינג), מפגש עם אנשי דעה מרתקים בחברה הישראלית, שבוע גדנ״ע (לתוכנית חץ וקשת בלבד), אתרי הנצחה ומהווה חוויה מעצבת ומשמעותית לבוגריה ולבוגרותיה.

במהלך המשלחת, החניכים.ות מטיילים.ות בדרום הארץ, בצפונה, בתל-אביב ובירושלים. הם.ן נחשפים.ות לסיפורי העבר של עם ישראל, להיסטוריה של מדינת ישראל, למורשת ישראל ולתרבות הישראלית המודרנית. יחד הם.ן רואים.ות את הקולות וחווים את המגוון הישראלי.

התוכנית מסייעת לחניכים.ות להתבונן אל עצמם ולבחון את זהותם.ן האישית והיהודית; היא מזמינה אותם.ן להכיר את פניה של החברה בישראל באמצעות מפגשים בלתי-אמצעיים עם דמויות ואישים מעצבי דרך, ומזמינה אותם.ן לגלות אחריות חברתית ולבחון את חשיבותה של הדמוקרטיה. את כל אלה עושים.ות החניכים.ות כדי לפתח מיומנויות בין-אישיות וכישורי מנהיגות תוך חיבור לנופי הארץ.


תאריכי התוכניות -

״חץ וקשת״ 29.06-23.07

״גשר״ - 06-27.07

עלות התוכניות - 4,000 ₪ למשתתף.




1,285 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תשובות לשאלות נפוצות - המסע לפולין של תנועת הצופים 2024

1. האם המסע שומר שבת? המסע מאפשר שמירת שבת. במסע יהיו אחוות שומרות שבת - אחוות אלו יהיו מורכבות מחניכים.ות שומרי שבת וגם כאלו שלא. האחוות שומרות השבת במהלך השבת בפולין- יקבלו זמן לתפילות וזמן התארגנות

bottom of page