top of page
  • תמונת הסופר/תדור פוזנר

התמודדות תנועת הצופים בעולם עם וירוס הקורונה


נשיא סינגפור מקבל מכתבים מתנועת הצופים
נשיא סינגפור מקבל מכתבים מתנועת הצופים

במהלך השבועות האחרונים, חניכי תנועת הצופים מעוררי השראה ממדינות שונות בעולם לקחו צעד קדימה לקידום פעילות הומניטרית בקהילות שלהם ולהרים את רוחם של עובדי רפואה הנמצאים במוקד התפרצות מגיפת הקורונה.


בסינגפור, אלפי צופים וצופות כתבו מכתבי עידוד לצוות הרפואי שעובד מסביב לשעון להכיל ונהל את התפשטות הוירוס במדינה. פעולה פשוטה זו העלתה את מצב רוחם של עובדי בריאות רבים, אשר שמים עצמם בסיכון בזמן שהם דואגים לאלה שנדבקו.


בהאיטי, חניכי תנועת הצופים הקימו עמדות לרחיצת ידיים במאמץ להעלות את המודעות לחשיבות ההיגיינה במאבק נגד נגיף הקורונה. הצופים גם מעודדים את הקהילות המקומיות להקים עמדות רחיצת ידיים לשימוש הציבור.


באינדונזיה, חניכי השכבה הבוגרת למדו אודות מחלות זיהומיות ודנו ברעיונות שימושיים שניתן לעשות כתגובה ולהעלת המודעות לנגיף הקורונה בקהילה שלהם.



צופי הודו בפרויקט הסברה
צופי הודו בפרויקט הסברה

בבנגלדש, תנועת הצופים יזמה חלוקה של מסכות פנים ביחד עם העלאת המודעות לנגיף הקורונה במדינה.


בארצות הברית, אחת הנהגות הצופים ארגנה הכשרה בנושא תגובה למשברים הומניטריים בקנה מידה גדול כגון אסונות טבע ומצבי חירום בריאותיים ציבוריים, עם דגש על וירוס הקורונה. קרוב ל-100 צופים בוגרי ההכשרה כעת מוכנים להעלות את המודעות לנושא באופן אקטיבי ולהעניק תמיכה בקהילות שלהם.


בהודו, תנועת הצופים יצאה בפרויקט הסברה על וירוס הקורונה, על דרכים להגנה מפני הידבקות ועוד.


ברמה העולמית, ארגון הצופים העולמי הקפיא או דחה מגוון רחב של אירועים, סמינרים ופגישות שהיו מתוכננים לחודשים מרץ ואפריל על מנת להפחית את הסיכון בהפצת המחלה. בין אירועים אלו היו חגיגות יום צופי אפריקה המתקיים מידי שנה ב-13 במרץ, הסימפוזיון הבין-דתי העולמי של הצופים שהיה צפוי להתקיים השנה בצרפת, סמינר ההכשרה למדריכים של אזור אסיה-פסיפיק ועוד. עשרות פגישות והכשרות של ארגון הצופים העולמי עברו להתקיים וירטואלית.


מאחל לכולנו המון בריאות,


בברכת "היה נכון",

דור פוזנר

מנהל משלחות קצרות

המחלקה לקשרים בינלאומיים

תנועת הצופים העבריים בישראל

38 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page