top of page
  • תמונת הסופר/תמעיין עירון

תשובות לשאלות נפוצות - המסע לפולין של תנועת הצופים 2024

עודכן: 29 בינו׳

1. האם המסע שומר שבת?

המסע מאפשר שמירת שבת. במסע יהיו אחוות שומרות שבת - אחוות אלו יהיו מורכבות מחניכים.ות שומרי שבת וגם כאלו שלא. האחוות שומרות השבת במהלך השבת בפולין- יקבלו זמן לתפילות וזמן התארגנות ארוך לפני כניסת שבת והבדלה בצאת שבת.

האחוות שומרות שבת ילונו במלון במרכז העיר בוורשה בסוף השבוע ויעשו הליכה רגלית בשבת ללא הקפצות אוטובוס. בנוסף, חניכים/ות דתיים ישובצו בחדרי המלונות בקומות התחתונות כדי לא להשתמש במעלית בשבת.


2. האם המסע על חאקי?

המסע הוא "מסע על חאקי". המסע על חאקי מבחינת הבחירות החינוכיות - למידה סביב תנועות הנוער במלחמה, סביב רוח האדם, מסע של למידה על מרד, אקטיביזם ועשייה ובחירת הטוב. מבחינת הלבוש -רוב ימי המסע על חאקי. בכל יום החניכים.ות ידעו ערב מראש מה עליהם ללבוש ובאיזה זמן נדרש חאקי ובאיזה לא.


3. מהי התמה החינוכית של המסע?

המסע הוא מסע בו נלמד על השואה , העולם שקדם לה והעולם שבעקבותיה. מסע בו נתעסק בעולם היהודי לפני השואה ובעולם היהודי בעקבות השואה. נלמד ונדון על תנועות הנוער בשואה, על אקטיבזם ועל החתירה לטוב. נתעסק בסיפורים אישיים, בחירות של אנשים , על דילמות ועל התפר של בחירה במציאות משובשת. המסע הוא מסע אל נפש האדם. וכמובן שהשנה יותר מתמיד נתעסק ונחשוב מה תפקידנו בחברה לאור אירועי השואה והטבח ואירועי ה .7.10 צורת הלמידה כולה היא למידה הבנייתית.


4. מה אוכלים במסע?

במהלך המסע נאכל בארוחות הבוקר והערב במלון. ארוחות אלו יהיו בחדר אוכל נפרד ולא בחדר האוכל של אורחי המלון. ארוחת הבוקר תהיה ארוחה חלבית (דגנים, לחמים, ביצים, גבינות, פירות, ירקות) וארוחת הערב תהיה ארוחה בשרית (ללא בשר חזיר וללא פירות ים) - מנת בשר ותוספת חמה ליד, עם סלטים ומרקים. ארוחת הצהריים תהיה ארוזה במהלך הדרך - כריך/ סלט עם פרי, חטיף ושתיה

*יהיה מענה לכל רגישויות/ בקשות האוכל המיוחדות - כשרות למהדרין, צמחונים, טבעוניים, רגישות לגלוטן, רגישות ללקטוז ועוד.


5. מה כולל לו"ז המסע?

לו"ז המסע כולל לינה בקראקוב ובוורשה.

במסע נגיע לבתי עלמין, בתי כנסת, גטו קראקוב, גטו וורשה, עיירה יהודית, בורות הירי,

מחנות ריכוז, מחנות עבודה, מחנות השמדה ואתרים של חסידי אומות עולם.


6. האם יש גורמי רפואה ואבטחה במסע?

במסע יש לכל אוטובוס מאבטח. המאבטחים הינם פולנים שהוכשרו ע"י משרד הביטחון והשב"כ הישראלי.

בנוסף אליהם יהיה איש קשר מטעם חברת הנסיעות שיהיה בקשר יומיומי עם השגרירות ומשרד הביטחון לצורך התעדכנות שוטפת במידת הצורך.

בנוסף, יצטרפו מס' גורמי רפואה (לפי מס' המשתתפים) - רופא.ה/ פרמדיק.ית/ אח.ות. גורמי הרפואה הם מתנדבים שמגיעים למסע (בעדיפות להורי חניכים.ות).


7. האם יש הורים מלווים במסע?

השנה תהיה קבוצת הורים מקבילה לכלל קבוצות החניכים והם יעברו את המסע ביחד ובמקביל לחניכים עצמם התשלום והרישום יהיה בנפרד- מי שמעוניין.ת צריך לשלוח מייל אליי (מעין) בפרטי עם ציון הבקשה. ההרשמה מסודרת להורים תפתח רק במהלך חודש פברואר.


8. מה כולל תהליך ההכנה במסע?

תהליך ההכנה במסע כולל היכרות, גיבוש ומפגש מעמיק בתוך האחווה ועם צוות המדריכים. בנוסף יעברו החניכים.ות בתהליך ההכנה תוכן שקשור לעולם שלפני השואה (עד 1939) ותוכן שקשור לשואה (מ 1939). בנוסף יחידות על צורת הלמידה במסע, תדריך קב"ט, עדות, הכנה של וועדות וטקסים ועוד.


9. מיהם צוות המסע?

צוות המסע מורכב ממדריכי.ות פולין להוראת השואה ,מדריכים.ות שעברו הכשרה באחד ממכוני השואה ומוכשרים ע"י משרד החינוך להעברת מסעות לבני נוער. יחד איתם ידריכו מדריכים.ות תנועתיים שהם מרכזי שבטים/צוותי הנהגות בהווה או בדימוס.


10. האם יש טקסים לאורך המסע?

יש טקסים לאורך המסע. כל אחווה תקבל מראש אתר בו היא תעשה טקס- תלמד על האתר ותבנה את הטקס ואת המסרים שחשוב לה להעביר . הטקס באחריות החניכים ובליווי המדריכים.ות.


11. כיצד האחוות מחולקות?

כל חניך.ה יהיה רשאי.ת לבחור עם מי להיות באחווה. אנו נקבל את כל הבקשות לצימוד ונחלק לאחוות. כאשר בכל אחווה יהיה זוג )או שלשה במקרה של מספר אי זוגי( שיבקשו להיות יחד עם חניכים.ות משבטים שונים בארץ. האחוות הן הטרוגניות - כדי להכיר, לפגוש ולחוות מסמע משמעותי יחד עם כל חניכי.ות התנועה מהארץ ומארה"ב. במידה ושכבה שלמה תרצה לצאת מאותו השבט הם יתפצלו בין כל האחוות לפי זוגות או רביעיות או שישיות )תלוי במספר החניכים.ות שייצאו מאותה שכבה אל מול כמות

האחוות.




691 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page