top of page
  • תמונת הסופר/תדור פוזנר

צופיות זה משחק

"צופיות זה משחק, לא מדע." (באדן פאוול)


משחקים סובלים ממוניטין רע.



למה משחקים כל-כך הרבה בצופים? מה עם קצת למידה רצינית? האם משחקים הם לא רק חלק שממלא את הפעולה? משחק פתיחה, משחק אמצע, משחק סיום - משחקים זה בזבוז זמן...


גם ל"כיף" יש מוניטין רע. הרבה מבוגרים חושבים שלמידה זה דבר חשוב שדורש מאמץ קפדני, קשה ורציני. אחרי הכל אנחנו רוצים שהחניכים שלנו ייקחו את הדברים ברצינות.


אז הגיע הזמן להשתחרר קצת!


תראו מה קורה כשהחניכים שלנו משחקים:



צופים נהנים! חניכים בצופים צוחקים, רצים, קופצים, רודפים, מתחמקים ובעיקר נהנים! כיף זה דבר טוב, כיף זו עבודה רצינית!


צופים מפתחים עבודה צוות. לפעמים זה יכול להיראות כמו בלאגן, אבל אם תסתכלו טוב תוכלו לראות את הצוות מתפתח. תראו איך הקבוצה מתארגנת כדי להשיג את המטרה במאות אינטראקציות קטנות שמלמדות את החשיבות של שיתוף פעולה. צופים לומדים לדאוג אחד לשני, לשים את מטרת הקבוצה מעל האינטרסים האישיים שלהם.


צופים מפתחים מיומנויות וידע. למידה של מיומנות חדשה כדי להצליח במשחק זה דבר שימושי ומיידי. למידה של מיומנות בגלל ש"אולי תצטרכו את זה יום אחד" או "בגלל שזה חשוב" לא משכנעת באותה מידה. חניכים בצופים הם אנשים צעירים וצעירים נוטים לחיות את הרגע. אנחנו לומדים מיומנויות שאפשר להשתמש בהם מייד בצורה מהירה וטובה יותר ממיומנויות ששימושיות רק באופן תיאורטי.


צופים לומדים את ההשלכות של המעשים שלהם. משחקים מלמדים אותנו דרך ניסוי וטעייה. משחק זו הדרך הבטוחה, עם הכי פחות סיכונים, לנסות גישות שונות ולעשות טעויות. התהליך של ניסיון, כישלון, שינוי אסטרטגיה וניסיון נוסף במשחק מחקה את מה שרובנו עושים בכל יום בעשייה "רצינית" יותר. משחקים מספקים לנו פידבק מיידי לחזק את כישרון החדשנות וההמצאה שלנו.



צופים לומדים לאתגר את עצמם. בשלב הזה בחיים, הלא ברור, מביך, כאשר אנחנו רגישים במיוחד לאופן בו אנו נראים בעיני אחרים, אנחנו נוטים לפחד מכישלון. התפאורה המיוחדת של משחק מסירה את הסטיגמה של הכישלון. "זה רק משחק" אחרי הכל, כולם מנסים, חלק מצליחים, חלק נכשלים. צופים שלמדו לקבל כישלון בהקשר של משחק, מסוגלים לקחת על עצמם אתגרים אמיתיים עם פחות רתיעה ופחד.


כולנו תחרותיים באופן טבעי, כולנו שואפים להישגים, למעמד ולביטוי עצמי. משחקים מציעים מערכת סגורה בה המשחק חושף את מי שאנחנו ומציע משוב מיידי על ההחלטות והפעולות שלנו.


האם זו לא הגדרה די טובה של צופיות? הצופיות משתמשת בגורמים רבי העוצמה שנמצאים במשחקים כדי לכוון את החניכים לפיתוח חוסן, כושר המצאה ואופי.


משחקים הם לא רק חלק מהצופיות, צופיות היא משחק! משחקים הם לא בזבוז זמן, הם נדרשים לחלוטין כדי להגיע למטרות שכולנו שואפים להשיג.

42 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page