top of page
  • תמונת הסופר/תדור פוזנר

תנועת הצופים: מעגלי שיח על תשעה באב ברחבי העולם

בתשעה באב אנו מתאבלים על אסונות שונים שאירעו לעם היהודי לאורך הדורות, ולפי המסורת, גרמו לגלות עם ישראל בתקופות שונות ולבסוף הובילו לגלות בת כאלפיים שנה. בחלק מהמשלחות שלנו אנו פוגשים הלכה למעשה את אותם יהודים אשר אבות אבותיהם הוגלו מישראל באירועים אלו. לכן, כאשר אנו נמצאים במשלחת, יום זה מקבל משמעות חזקה אף יותר.

משלחות לבריטניה

השנה, לתשעה באב היתה אצלנו משמעות כפולה. המצב הנוכחי בישראל הוא מצב שאי אפשר להתעלם ממנו, והחניכים שלנו נשאלים שוב ושוב אודות הקרע בעם בכל משלחת בה הם נמצאים. לכן היה מרגש כל-כך לראות את החניכים שלנו בסרביה, בבריטניה, בארה"ב ובצרפת מציינים את תשעה באב דרך מעגלי שיח על עם ישראל.


מעגלי השיח הללו היו הזדמנות לחניכים שלנו להכיר לעומק את ההיסטוריה והתרבות היהודית, ללמוד על השונות בעם היהודי ולחשוב על המשמעות של אחדות יהודית. החניכים דיברו על הקשיים והאתגרים שבפניהם עומד העם היהודי, אך גם על הכוח והעוצמה של העם שלנו. הם דיברו על החשיבות של יהדות התפוצות, והביעו תקווה לעתיד טוב יותר.


משלחות לסרביה

מעגלי השיח על תשעה באב היו חוויה מרתקת וחיובית עבור החניכים שלנו, וזה לא סוד שעבור חלקם זו כנראה היתה הפעם הראשונה בה הם מציינים את תשעה באב בדרך כלשהי בפעילות התנועה. עוד יש לנו דרך לעבור גם בתוך תנועת הצופים בהקשר של החיבור שלנו לעם שלנו, גם בישראל וגם מחוץ לישראל, אך הימים האחרונים, אם מסתכלים החוצה אל עבר בני הנוער שלנו שמייצגים אותנו בחו"ל, נותנים לנו תקווה ומסייעים להבין טוב יותר את העם היהודי, את תולדותיו ואת ערכיו, ולפתח תחושת זהות חזקה יותר.


אני גאה בחניכים שלנו ומאמין שמדובר בחוויה שתהווה עבורם נדבך חשוב בהתפתחותם האישית, הישראלית והיהודית.




משלחות לצרפת

35 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page