top of page
  • תמונת הסופר/תדור פוזנר

למה הצופים משתתפים בועידת האקלים?

הצופיות נולדה בטבע. כל כך הרבה ממה שאנחנו עושים ולומדים עוסק בהבנה ובדאגה לעולם הסובב אותנו, אבל הפלנטה שלנו מגיעה לנקודת האל-חזור בגלל שינויי האקלים, ואנחנו מאבדים את המגוון הביולוגי בקצב מדאיג. כצופים, מלמדים אותנו שכאשר אנו רואים בעיה בקהילה שלנו, אנו יכולים להיות חלק מהפתרון, ואפילו להוביל את הפתרון. יש לנו אחריות לעשות כל שביכולתנו כדי להגן, לשמר ולהחזיר את הטבע, ולהשמיע את קולנו בנושא. זה כולל עזרה לחברים, למשפחה ולקהילות שלנו להבין את האיום על הטבע ולגייס אותם כדי לנקוט בפעולות חיוביות למען הגנה על העולם שלנו.


זו הסיבה שנציגי תנועת הצופים משתתפים בועידת האקלים העולמית CoP26, של האומות המאוחדות, הגוף הגבוה ביותר לקבלת החלטות בנושא שינויי האקלים. באירוע מתכנסים מנהיגים עולמיים, מנהלי משא ומתן, חברה אזרחית, נציגי חברות, נציגי ממשלות ובעלי עניין אחרים כדי להשיג הסכם אקלים גלובאלי שחייב להיות אפילו יותר משמעותי ויותר דחוף מהסכם פריז. מוקדם יותר השנה, הפאנל הבין-ממשלתי לשינויי אקלים (IPCC) פרסם את האזהרה החריפה ביותר שלו עד כה מפני אסון אקלים "בלתי הפיך" שמזכיר האו"ם, אנטוניו גוטרש, כינה "קוד אדום לאנושות".


אנחנו, בני ובנות הנוער יחיו בעולם הזה אחרי שיירשו אותו מאותם נציגים המנהלים את המשא ומתן על הסכם האקלים. יש לנו את הזכות והאחריות להיות חלק מהשיחה ולהשפיע על ההחלטות שהתקבלו היום שישפיעו על עתידנו. כאנשים צעירים, אנחנו צריכים להיות נועזים, קולניים, ולנקוט עמדה בנושאים שאכפת לנו מהם.


זהו הנושא המכונן של זמננו. ללא כוכב לכת בריא, הצופים יסבלו, הקהילות שלנו יסבלו, והעתיד שלנו יהיה בסכנה. למידה בטבע ולמידה על הסביבה היו חלק מרכזי בצופיות מאז הקמת התנועה וכעת הגיע הזמן להיות פעילים ולעודד נציגים לערב אותנו בקבלת החלטות לגבי עתידנו. הצופים פועלים למען כדור הארץ במשך עשרות שנים. עכשיו זה הזמן להגביר את הקול שלנו עוד יותר, להפוך את הפעולות שלנו לנועזות יותר ולגייס יותר תומכים ושותפים - למען הגנה על הפלנטה שלנו ועל עתידנו.


בועידת CoP26, יחד עם משלחת של תנועת הצופים, אנחנו נדבר באירועים, ניפגש עם מקבלי החלטות, ונתמוך בפעולה דחופה. אנו מקווים לתת השראה למנהיגים עולמיים בפעולה שלנו, כך שהם יצטרפו אלינו ויתחייבו לבצע שינויים כדי לצמצם את שינויי האקלים בדרכים הוגנות ושיוויוניות. התורמים הגדולים ביותר לשינויי האקלים יצטרכו לנקוט הכי הרבה פעולה - אבל בעיה גלובאלית צריכה פתרון גלובאלי. זה אומר שכולנו צריכים להיות מעורבים!


הצטרפו אלינו דרך נקיטת פעולה בכתובת sdgs.scout.org/promise כדי להבטיח הבטחה לכדור הארץ! Promise to the Planet


נכתב על-ידי דור פוזנר, מנהל צופים יהודים ומשלחות בינלאומיות בעמותת צופים צבר עולמי, תנועת הצופים העבריים בישראל



129 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page